Vardagen har blivit enklare för LTM i Gävle
"Nu tappar vi inte bort kunder när vi inte kan svara"
Med nya växellösningen RingUp ME som levererats och installerats av RingUp/Gävle har kommunikationen blivit betydlig enklare för bygg- och fastighetsbolaget LTM AB. Dessutom har ägaren och entreprenören Mikael Funseth kopplat in sina tre andra bolag i samma växellösning.
Missade samtal från kunder kan vara lika med en förlorad affär. Därför gäller det att vara nåbar var man än befinner sig. – Det är naturligtvis inte möjligt att alltid kunna lyfta luren och svara. Men då ska det finnas möjligheten att bli kopplad till vår växel. Det är den stora skillnaden med RingUp ME om man jämför med den gamla analoga växellösningen, säger entreprenören Mikael Funseth. LTM AB i Gävle är ett familjeföretag som grundades 1988 och där Mikael tog över som vd 2001. Företaget huvudsakliga verksamhetsområden är Byggnationer, exploateringar, fastighetsförvaltning och fastighetsskötsel. De främsta uppdragsgivarna är kommuner, fastighetsbolag, och bostadsrättsföreningar. Servicekontor finns på flera orter.
Längre serviceavtal – Fokus ligger på att jobba långsiktigt och skapa trygghet i bolagen, vilket innebär att avtal med beställare är något vi ser kan skapa långsiktiga kundrelationer, fastslår Mikael. Han äger även bolagen Sundbergs Smide AB, Gävle Stål AB och Birstatrappan AB. Tack vare RingUp ME har han kunnat koppla in samtliga sina bolag på samma växellösning. – Sedan flera år tillbaka har jag ett samarbete med RingUp/Gävle som jag tycker fungerar bra. Vi handlar vår telekomutrustning från dem och de hjälper oss med mobilabonnemang. Det var också till dem vi vände oss när vi ville ha en mer flexibel växellösning, samtidigt som vi ville behålla Telia som operatör.
Enkelt och lättförståeligt RingUp ME är en molnbaserad växellösning som Håkan Haglund på RingUp/Gävle rekommenderade eftersom den motsvarade de krav som LTM har på sin telefoni. – Vi ville ha en enkel och lättförståelig lösning, vilket det också har blivit. Vi kan status-bestämma oss själva med några enkla knapptryck. Det bästa är att de som ringer får olika val om vi inte kan svara, eller så vidarekopplas samtalet. Det gör att vi inte tappar bort några kunder på vägen. Mikael påtalar vidare hur enkelt det är att koppla samtal vidare när han och hans medarbetare är ute på fältet. – Det är sådant som underlättar vardagen och gör oss mer flexibla. Vi kommunicerar bara ett telefonnummer utåt och vill vi inte bli störda efter arbetet, är det enkelt att styra om så att inte samtalen kopplas vidare till mobilen. Eftersom jag har tre andra bolag i samma växellösning kan jag också skicka kunder vidare dit. Vi arbetar med externa växeltelefonister, men utanför deras arbetstid ställer vi om så att samtalen kommer direkt till någon av oss. – Ekonomiskt är detta också en bra lösning för oss då vi har en fast månadsavgift och inga rörliga kostnader, varken för externa eller interna samtal, betonar Mikael Funseth.
|
|