Tryggheten avgörande för Kalmar Stadsmission
Kalmar Stadsmission försöker finnas där ingen annan finns. Man är en hjälpande hand till människor som befinner sig i någon form av utsatt livssituation. Utmaningen är stor och kräver mycket – inte minst vad gäller möjligheten att snabbt och säkert kunna nå sina medarbetare. – Vår nya Ip-telefonilösning från RingUp/Kalmar Telesystem skänker en stabilitet och trygghet – dels för oss men också för de människor vi möter i vår vardag, säger Björn Wennerström, direktor på Kalmar Stadsmission.
Visst är det väl så att livet någon gång trasslar till sig för oss alla? Då är det skönt att veta att det finns någon där att ty sig till. Någon som lyssnar på en och som hjälper en. Kalmar Stadsmission är en ideell förening som verkar mitt i vardagen, mitt i verkligheten, inom fem olika verksamhetsområden på olika ställen i Kalmar. – Vår stora uppgift är att vandra med människor vidare i livet, att bygga broar från en livssituation till en annan. Från arbetslöshet till arbete, från ensamhet till gemenskap, från utanförskap till innanförskap, berättar Björn Wennerström. I dag är Stadsmissionens verksamhet spridd över Kalmar, samtidigt har man ett väldigt stort behov av att snabbt kunna nå varandra. Det händer mycket, ofta och snabbt. Och inte sällan är det händelser av det inte allt för trevliga slaget, som gör att Stadsmissionens personal behöver snabb hjälp. – Vi är i behov av en snabb, rak, enkel och fungerande kommunikation oss emellan. Så de tekniska lösningarna spelar en allt viktigare roll även för oss, säger Björn Wennerström.
En plattform Med insikt om detta började Kalmar Stadsmission för en tid sedan se över sitt då relativt omoderna telefonisystem. Och man såg ganska snart att det fanns mycket i övrigt att önska. Man kom i kontakt med RingUp/ Kalmar Telesystem och nu finns en ny ip-baserad lösning, med såväl fasta som mobila och bärbara telefoner integrerade. I arbetet vävde man även in installation av brand- och personlarm. – Lösningen har knutit ihop hela verksamheten i en plattform. I och med att vi är en ideell förening, som lever på gåvor, kollekter och människors välvilja, så är det också viktigt hur vi förvaltar inkomna medel. Vi kan inte lägga pengar på saker som inte funkar och våra anställda måste känna sig trygga i verksamheten. Driftsäkerhet, service och support var A och O när vi valde leverantör, berättar Stadsmissionens direktor.
Imponerade – Nu är ju vi ganska nya som kund hos Ring- Up/Kalmar Telesystem, men så här långt är vi både imponerade och nöjda. Man satte sig in i vår verksamhet, analyserade våra unika problem och skräddarsydde verkligen lösningen just för oss. Vi har fått ett system som är helt anpassat till de behov vi har. – Larm, telefonisystem, nya kablage, imponerande service och en användarmanual som är specialskriven bara för oss. Jag kanske ger väldigt mycket beröm, men det gör jag gärna. Vi ska inte behöva lägga tid på telefoner som trasslar. Vi ska lägga vår tid på människor vars tillvaro trasslar, avslutar Björn Wennerström.
|
|