SAGOLIKT REKORDÅR FÖR ASTRID LINDGRENS VÄRLD

Moderniserad telefoni ska utveckla kommunikationen med gästerna ytterligare

Med närmare en halv miljon besökare och flera hundra anställda under sommarmånaderna är det inte svårt att förstå att Astrid Lindgrens Världs behov av ett väloljat kommunikationssystem är stort. 2005 fick RingUp/Telefonbolaget i Kristianstad i uppdrag att installera en ny växel. Och nu är det dags för nästa stora omtag.

Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby har ett alldeles sagolikt rekordår bakom sig. Hela 460 604 gäster besökte parken under 2011, vilket innebar nytt besöksrekord. Lägg därtill fem prestigefyllda utmärkelser, som parken har tilldelats, så gör det fjolåret till det mest framgångsrika året i Astrid Lindgrens Världs 30-åriga historia.
55-miljonersinvesteringen i Ronja Rövardotter med nya Mattisborgen tillsammans med satsning på lokala närproducerade råvaror och mat som en del av upplevelsen är två av huvudorsakerna till succén.
I takt med framgångar och expansion har också ett behov av att uppgradera parkens telefonisysten fötts, vilket har lett till att RingUp/Telefonbolagt nu ser över detta.

Lång historia tillsammans
- Vi upptäckte att vi höll på att växa ur den modell vi hade, berättar Anna Ljung, vd-assistent och projektansvarig för telefonin på Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby.
- Jämfört med 2005, då nuvarande växel installerades, är vi i dag fler anställda, har fler besökare och kände därför ett behov av att modernisera systemet.
RingUp/Telefonbolaget samt ytterligare ett antal leverantörer kontaktades och till slut föll valet på sagoparkens upparbetade relation.
- Det är vi självklart jätteglada för, säger Mikael Johansson på RingUp/Telefonbolaget.
- I det här fallet blir lösningen ännu bättre tack vare att vi har en lång historia tillsammans. Vi har skapat en långsiktig plan som ska ge trygghet, kostnadseffektivitet och ännu bättre kommunikation med parkens gäster.

Tilltalande lösning
– Vi har haft ett jättebra samarbete med RingUp/Telefonbolaget sedan 2005. RingUp/Telefonbolaget är ett väldigt personligt företag. Det är lätt att komma fram till dem, vi känner alla där och de känner oss samt vårt telefonsystem, berömmer Anna Ljung på Astrid Lindgrens Värld.
- Lösningen de presenterade den här gången tilltalade mig mycket. Den innebär att vi inte behöver kasta ut allt gammalt, utan med tidigare investeringar som grund, görs kompletteringar som gör vårt "ringande" enklare, mer kostnadseffektivt och smidigare för oss användare, säger Anna Ljung.
De största förändringarna är en bättre och mer enhetlig hantering av röstbrevlådor, som ansvarig kan Anna Ljung enkelt lägga till nya användare och linjer, all fast personal har tillgång till MEX-tjänst (mobile extension), samt att man kommer få helt annan tillgång till statistik över flöden.
- Det hjälper oss att bemanna rätt. Vi kommer att kunna se exakt när det är toppar och dalar av inkommande samtal och bokningar. Till syvende och sist är ju det här saker som ska göra att våra gäster ska få ett ännu bättre samlat intryck av Astrid Lindgrens Värld, avslutar Anna Ljung.
« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår